Pastor, podkaster og forfatter

Lars Dorland er menighetens pastor. Lars er også pastor for Adventistkirken i Skudeneshavn.

Han er dansk, men har bodd i Norge siden 2012. Han er gift med Serina og sammen har de to døtre, Emily og Linnea, og bernersennenhunden Sasha. Det beste de vet er å komme seg ut på tur, enten det er i Haraldsvang for å hilse på endene eller i skogsområdet nær Hemmingstad.

I sine prekener forsøker Lars alltid å ha Jesus og nåden i fokus. Det kristne evangelium er et glad budskap, og noe er feil hvis man går fra en preken og ikke føler seg oppmuntret eller mer motivert til å følge Jesus. Lars forsøker også alltid å formidle ny kunnskap i sine taler. Forkynnelsen av ordet er viktig i Adventistkirken, og derfor gjør Lars også en innsats for at forkynnelsen skal være lærerik, tankevekkende og kanskje også litt provoserende eller overraskende.

Det samme er også formålet med podkasten, «Jesus er Konge». Denne podkasten startet som et koronaprosjekt i april 2020. Den inneholder nå mange korte episoder som utforsker mange ulike aspekter av det budskapet som Bibelen kaller «evangeliet» (de gode nyheter). I 2023 kom det også en bok ut med samme tittel, basert på ideene fra podkasten. «Jesus er Konge – Historien om hvordan Guds rike er kommet nær» kan bestilles på Norsk Bokforlags hjemmeside.

Du kan også følge bloggen til Lars eller Facebook-siden hans.